Υπόγεια πολιτεία (35'), Αθανασία Πολίτη, Δημήτρης Ντάτουλης. Εργαστήριο StoryDoc

Μια μοναδική περιήγηση στά μυστικά των Σπηλαίων Κάψια και στην απίστευτη, όσο και χαρακτηριστικά  ελληνική, περιπέτεια του μνημείου στα γρανάζια της γραφειοκρατίας

Βαλκανιζατέρ (103'), Σωτήρης Γκορίτσας, Ελλάδα

Ταινία δρόμου που παρακολουθεί την κωμικοτραγική περιπέτεια του Φώτη και του Σταύρου, δύο φίλων και συνεταίρων που στην προσπάθειά τους να «πιάσουν την καλή» διασχίζουν τα Βαλκάνια και τη Δυτική Ευρώπη. Οι κίνδυνοι και οι περιπέτειές τους για την αντιμετώπιση προσώπων και καταστάσεων που συναντούν, θα εντείνει συνεχώς τη διαμάχη των δύο φίλων που διαφωνούν σχεδόν στα πάντα. Το ταξίδι τους αυτό θα είναι η γνωριμία τους με δυο εντελώς διαφορετικές κοινωνίες. Παράλληλα όμως, μέσα από τις διαμάχες και τις συμφιλιώσεις τους, θα αποδειχθεί και μια βαθύτερη γνωριμία με τους ίδιους τους εαυτούς τους. Η κωμική περιπέτεια δύο «σαραντάρηδων εφήβων» προς την ενηλικίωση…

 

Μοσχοφίλερο (65'), Γ.Μητρόπουλος, Εργαστήριο StoryDoc

Η ταινία περιγράφει την ιστορία της οινοπαραγωγής στην Αρκαδία απο το 1860 έως τις μέρες μας φέρνοντας για πρώτη φορά  στο φώς τεκμήρια και φιλμ αρχείου.. Πώς φτάσαμε από την εμφιάλωση, με επώνυμες ετικέτες, το 19ο αιώνα, την παραγωγή Σαμπάνιας στη Μαντινεία και τα Βραβεία στις διεθνείς εκθέσεις (Παρίσι 1889,Σικάγο 1893, Σαν Φραντσίσκο 1915) στην αφάνεια της ποικιλίας Μοσχοφίλερο μετά την Κατοχή και τον εμφύλιο πόλεμο.Το ντοκιμαντέρ παρακολουθεί την ανάσυρση της ποικιλίας από την αφάνεια στα μέσα της δεκαετίας  του 1970 έως τη διεθνή καταξίωσή της τον 21ο αιώνα.

Απ'τα κόκαλα Βγαλμένα (89'), Σωτήρης Γκορίτσας, Ελλάδα

Δεξιός νεφρός για μεταμόσχευση σε τιμή ευκαιρίας, αριστερό άρβυλο από προσφάτως ακρωτηριασθέντα σε άριστη κατάσταση, θαυματουργά λείψανα, ιατρομεσίτες, βαποράκια, παπάδες και παπατζήδες, όλοι εδώ που τα πάντα πουλιούνται και αγοράζονται, ως και η ψυχή
ακόμα. Σε μια κωμική και παράλογη καθημερινότητα ένας νεαρός ορθοπαιδικός γιατρός, κόντρα σε διευθυντές, διοικητικούς υπαλλήλους, νοσηλευτές ακόμα και ασθενείς ανακαλύπτει το πώς ένα δημόσιο σύστημα που φτιάχτηκε για να υπηρετεί τον άνθρωπο έχει εξελιχθεί σε δήμιό του. Η σύγκρουση του εγώ με το Ε.Σ.Υ., η οδύσσεια κάθε Έλληνα που τα βάζει με το Δημόσιο. Μια σάτιρα του Σωτήρη Γκορίτσα βασισμένη σε αληθινά περιστατικά από το ομώνυμο βιβλίο του Γιώργου Δενδρινού (εκδόσεις ΚΕΔΡΟΣ).

 

Απ'το Χιόνι (90'), Σωτήρης Γκορίτσας, Ελλάδα

Ήρθε ο Θωμάς στο χωριό και μου είπε για τα τέσσερα νεκρά. Του Θανάση Κότση, λέει, του `χε πάρει η ριπή όλο το πίσω του κεφαλιού. Ο Θωμάς κι εγώ το πήραμε απόφαση. Απόψε φεύγουμε για την Ελλάδα. Πού πηγαίνουμε; Στην πατρίδα, λέω `γω. Στο χαμό, λέει o Θωμάς και γελάει.” Έτσι αρχίζει η κολασμένη κάθοδος τριών βορειοηπειρωτών προσφύγων "απ` το χιόνι" ως το βυθό της Ομόνοιας. Εκεί, θα βρεθούν αντιμέτωποι με την πείνα, την εξαέρωση του οράματος, τα πρώτα συμπτώματα ενός εκκολαπτόμενου -και ανομολόγητου-ρατσισμού των σύγχρονων Αθηναίων. Όταν ο Θωμάς θα βρει έναν εντελώς άκαιρο και παράλογο θάνατο στο γιαπί άλλης μιας "φονικής" πολυκατοικίας, ο αφηγητής θ` αποφασίσει να επιστρέψει στο χιόνι, εκεί όπου -τουλάχιστον τα όνειρα διατηρούνται... Η τίμια, "ψυχρή", σχεδόν ντοκιμαντερίστικη ματιά του σκηνοθέτη πάνω σ’ αυτό το οξύ κοινωνικό πρόβλημα δεν αποτρέπει τη συγκίνηση του θεατή - αυτό αποτελεί, ίσως, το σημαντικότερο επίτευγμα της ταινίας. Ένας κινηματογράφος αψύς, που αποφεύγει τους σκοπέλους του εντυπωσιακού νατουραλισμού, και μια ανθρωπιστική προσέγγιση, που δεν προστρέχει σε κραυγαλέα κηρύγματα. Οι αδρές ερμηνείες των δύο πρωταγωνιστών προσθέτουν ένα ακόμα πλεονέκτημα στο τελικό αποτέλεσμα.

 

Μπραζιλέρο (95'), Σωτήρης Γκορίτσας, Ελλάδα

- Ήμασταν τρεις φίλοι, εντάξει; Εγώ, ο Τζιοβάνι ο Ιταλός, κι ο Αλεξ ο Ολλανδός. Μέχρι που μια μέρα εντελώς ξαφνικά , στα καλά του καθουμένου , τους τσιμπάει μύγα τους δύο ξένους και μ’ αρχίζουν κόλπα...Ε, τι να έκανα ; Τα έκανα όλα γης μαδιάμ!»
Ο ευκατάστατος παράγοντας μιας Ελληνικής επαρχιακής πόλης δέχεται ξαφνικά την αιφνιδιαστική επίσκεψη δυο Ευρωπαίων οικονομικών ελεγκτών, μια τρόϊκα της εποχής, που έρχονται κατεπειγόντως να ελέγξουν την κατάληξη των Ευρωπαϊκών δανείων σε Έλληνες επιχειρηματίες . Η ταινία αφηγείται την κωμικοτραγική περιπέτεια της σύγκρουσης του Έλληνα με τους Ευρωπαίους ελεγκτές. Μια σάτιρα τόσο της Ελλάδας όσο και της Ευρώπης.